úterý 14. února 2012

O mém životním stylu, díl I. – největší chyby.

Rozhodla jsem se napsat článek o svém stravování, spánku, psychické i fyzické kondici a podobně. Zkrátka o svém životním stylu. Pojmu to formou seznamu, kdy nejdřív napíšu jak „by se to dělat mělo“ a „jak to (někdy bohužel) dělám já.
  1. Pít dostatek tekutin – tak tady hned na začátku se ukáže snad můj nevětší prohřešek. Nejenže piju málo, já nepiju skoro vůbec. A z toho, co piju, je 50% jenom káva a jak je známo, káva napomáhá k odchodu tekutin z těla. Už od střední školy piju málo. Půllitrová lahev s vodou mi vystačila na dva dny školy.
    Takže ode dneška (když chceš začít, začni hned :D – řekla a napila se zase kávy) každý den alespoň litr (vody, neslazených čajů) a postupně budu množství zvyšovat.

    Obrázek: thenutritionpost.com

    2. Jíst hodně zeleniny a ovoce – tady se naopak nemusím za nic stydět, protože miluju veškeré čerstvé ovoce a zeleninu (snad kromě kokosu a zázvoru). Často se moje hlavní jídla skládají jen ze zeleniny a večeře jen z ovoce.  

    Obrázek: fruitsage.com

    3. Jíst bílé maso a ryby – další hřích – bílé maso jím málo a ryby téměř vůbec. Nemám ryby ráda. Je mi i líto za něco podobného utrácet, když mnohem radši než pstruha si dám mísu vařený brokolice. Člověk by měl sníst jednou týdně nějakou rybu (kvůli jódu) a alespoň dvakrát týdně nějaké bílé maso. Tohle ale určitě nebudu dodržovat ani v budoucnu.
      
    4. Vyřadit z jídelníčku instantní pokrmy a jídla plná éček – tady mám jediný prohřešek – instantní čínské polévky. Nejím je často, ale určitě častěji, než maso. Měla bych je vyřadit úplně – tyhle polévky jsou plné umocňovačů chuti, které ale škodí organismu.
    A tady jen pro doplnění informací:
    Éčka = emulgátory; seznam škodlivých i neškodných emulgátorech najdete na těchto stránkách: http://www.potravinova-alergie.info/clanek/emulgatory-ecka.php

    5. Jíst pravidelně – tohle je pro mě trochu problém. Snídani mám každý den a plus mínus ve stejnou dobu a to je, myslím, nejdůležitější. Oběd mám ale někdy v poledne a někdy třeba až ve 4 odpoledne. Je to tím, že chodím na brigádu, kde je někdy plno práce (není čas na jídlo) a jindy je pohoda (najím se dříve). Pokud tenhle bod dovedu k dokonalosti, tak až od září :o)

    6. Dostatečně spát a mít ve spánku režim – každý potřebuje spát různě dlouho. Někomu stačí 6hodin, někdo potřebuje devět. Já už mám odzkoušené, že když mám míň jak osm hodin spánku, jsem nevrlá a nepříjemná na okolí, jedním slovem nesnesitelná. Taky bychom měli chodit spát ve stejnou dobu, což taky nedodržuju, jelikož se snažím každý den vydržet co nejdéle, ale většinou usnu v devět ať jsem kdekoli (pokud u sebe nemám kafe). 


    Myslím, že tohle je jenom část celého článku, pojmu to spíš jako téma a čas od času se tu objeví další články tohoto typu. Přecejen zdravý životní styl není jen o těchto šesti bodech.

    Přeju vám krásný den, tedy krásného Valentýna, pokud je pro vás tento den nějak významný. :o)

      

2 komentáře:

  1. No já mám většinu prohřešků stejných.. :D taky málo piju, i když po tom co jsem kvůli dehydrataci a vyčerpání zkolabovala se to snažím zlepšit.. ale prostě stejně to nejde nějak rychle změnit.. :-/

    OdpovědětVymazat
  2. S tím pitím to mám úplně stejně! Snažím se najet na nějaký aspoň trochu slušný režim, ale jde to pomalu. Držím ti palce! ;))
    http://svetpodles.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Leah Vám děkuje za každou Vaši reakci :)